MARYNISTYKA 1976-1980

RMS „Queen Elizabeth”

100 x 70 cm, tempera, karton, 1976 r.

Brytyjski liniowiec pasażerski zbudowany w 1938 roku. Do roku 1996 był to największy zbudowany statek pasażerskim na świecie: długość: 314,9 m, szerokość: 36 m, zanurzenie: 12 m pojemność: 83 637 BRT. Miał 12 pokładów, 2283 miejsc pasażerskich, 1135 osób załogi. Z powodu wybuchu II wojny światowej „Queen Elizabeth” nie weszła do służby jako statek pasażerski i służyła do transportu wojska, przewożąc w latach wojny ponad 750.000 żołnierzy na trasach o łącznej długości ponad 800.000 km. Ze względu na dużą prędkość użytkową (28,5 węzła) statek nie pływał w konwojach a wyłącznie w eskorcie okrętów wojennych. Po wojnie obsługiwał ruch pasażerski do roku 1967 r. Po zakończeniu służby został kupiony przez amerykańskich biznesmenów, którzy chcieli stworzyć na „Elizabeth” centrum rozrywkowe i hotel na Florydzie. Ostatecznie został sprzedany do Hongkongu i służył jako pływający uniwersytet pod nazwą „Seawise University” aż do pożaru 8 stycznia 1972 roku.

De Zeven Provinciën

50 x 35 cm, tempera, karton, 1977 r.

Holenderski dwupokładowy okręt liniowy z XVII w.

Statki handlowe na redzie

100 x 80 cm, olej, płótno, 1978 r.

Scena z końca XIX w.

Okręty szwedzkie na Bałtyku

90 x 65 cm, olej, płótno, 1978 r.

Wizja floty szwedzkiej z okresu wojny trzydziestoletniej, 1630 r.

Okręt holenderski

90 x 60 cm, olej, płótno, 1978 r.

Okręt holenderski z lat 1660­–1680.

HMS Bounty

70 x 85 cm, tempera, karton, 1979 r.

Filmowy HMS „Bounty” w sztormie. Żaglowiec został zbudowany w 1960 r. na potrzeby słynnego filmu „Bunt na Bounty” z Marlonem Brando.